top of page

משכנתא זה מקצוע.

בוא לעשות מזה קריירה.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תeytanimac

האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות

עודכן: 21 באפר׳ 2018



בפוסט הבא אנסה להסביר לכם מי הוא יועץ המשכנתאות הפרטי, מה תפקידו, האם כדאי לקחת יועץ משכנתאות וכמה זה עולה? את הדיון על איך בוחרים יועץ משכנתאות ועל מה חשוב מאוד להקפיד נשאיר לפוסט הבא.

יועץ משכנתאות פרטי הפך להיות מקצוע מאוד מבוקש בשלוש השנים האחרונות. מתפקיד שכלל לא היה קיים בארץ עד לפני 5-6 שנים, הפך יועץ המשכנתאות לתפקיד מבוקש מאוד ובכל יום נפתחים עוד קורסים שמכשירים יועצי משכנתאות לעבוד באופן פרטי (לא בבנקים אלא בחברת ייעוץ למשכנתאות).


מי אתה יועץ המשכנתאות?

היועץ שתפגשו עבר את אחת מן הדרכים הבאות:

  1. היה יועץ משכנתאות בבנק ועזב לטובת ייעוץ משכנתא פרטי

  2. למד קורס באחד מן הקורסים למשכנתאות והחל לעבוד ישר בחברת ייעוץ/ פתח חברה עצמאית.

המלצה שלי:

אם כבר בוחרים לקחת יועץ משכנתאות פרטי, חשוב לדעת שהוא עבד בבנק ויש לו ניסיון ורקע מבפנים. אתם לא יודעים כמה זה חשוב ומונע ביורוקרטיה מיותרת ולא פעם תנאים הרבה יותר טובים.

מה התפקיד של יועץ המשכנתאות?

תפקיד היועץ הוא קודם כל לייצג אותך כלקוח ורק אותך. הוא לא שליח הבנק והבנק לא משלם לו מאומה ולכן ההתחייבות שלו אמורה להיות רק כלפיך.

ליועץ המשכנתאות יש מספר תפקידים עיקריים:

  1. לבנות לך תמהיל משכנתא נכון כלכלית עבורך

  2. ללוות אותך במשך חיי המשכנתא (לא כל היועצים עושים זאת, אבל אני חושב שזה חשוב מאוד)

אלו שלושת הדברים עליהם הוא ייבחן, יועץ משכנתאות שלא יבנה לך תמהיל משכנתא נכון (ותאמינו לי יש לא מעט יועצים כאלו, אולי אפילו הרבה) ולא ישיג לך ריביות נמוכות מן הבנק פשוט לא ביצע את עבודתו ונכשל במשימה. תפקיד נוסף שיש ליועץ המשכנתאות הוא לעזור אליך מבחינה בירוקרטית (טפסים, חתימות וכו’) אבל זה שולי והעבודה החשובה באמת של היועץ היא להבין את הצרכים שלך ולבנות עבורך את התמהיל הטוב ביותר, בשילוב עם ריביות זולות ואם אפשר אז גם עם ליווי רב-שנתי.

האם כדאי לקחת יועץ משכנתא?

שאלת מיליון הדולר, מצד אחד ברור שכדאי ואולי אפילו חובה, יועץ משכנתאות טוב יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ואלי גם מאות אל”ש לאורך כל תקופת המשכנתא. מצד שני, יש הרבה מאוד יועצי משכנתאות שפשוט יכולים לקלקל לכם בתרחיש הגרוע או “סתם לא להזיק” בתרחיש הסביר.

אני אעשה את זה פשוט עבורכם, אם היועץ הוא טוב ומומלץ ויש לכם כימיה טובה איתו, אז אני ממליץ להשתמש בשירותיו.

אם הוא לא נראה לכם אמין ואתם לא בטוחים ביכולותיו, לא הייתי הולך על העסקה ובמקרה זה מוותר על שירותיו ומחפש יועץ משכנתאות אחר. חשוב להבין כי טיב היועץ הוא פרמטר קריטי להצלחת הייעוץ ולכן תבחנו את היועץ ולא את החברה ממנה הוא מגיע.

ישנה דעה שאומרת שלא כדאי להשתמש בייעוץ משכנתאות ושאפשר לעשות את תהליך המשכנתא לבד, אני לפעמים נוטה להסכים עם הדעה הזו, אך יחד עם זאת כמו שאני נותן ליועץ השקעות מוסמך לטפל בכסף שלי (למרות שאני מבין לא רע בכלל בבורסה ובשוק ההון, אל תשכחו שעבדתי לא מעט שנים בבנק), כך הייתי ממליץ לכם לגשת ליועץ משכנתאות פרטי שייצג אתכם נאמנה מול הבנק.


53 צפיות0 תגובות
bottom of page