top of page

משכנתא זה מקצוע.

בוא לעשות מזה קריירה.

חיפוש
  • תמונת הסופר/תeytanimac

ריביות המשכנתא יורדות - אתם מוכנים לסוף שנה?!

עודכן: 21 באפר׳ 2018




כמו בכל סוף שנה אני מזכיר לכם שבבנקים למשכנתאות יש תכונה מסוימת שבסוף השנה האזרחית (כלומר – עד ה-31/12) ישנה מגמה של ירידת ריביות.

כלומר, הסיכוי שתקבלו ריביות טובות יותר מעכשיו ועד לסוף השנה הרבה יותר גבוהה מאשר תקבלו את אותן הריביות בינואר 2018.

למה זה קורה? בכמה הריביות יורדות? האם זה בטוח יקרה? וממה צריך להיזהר? כל זאת ועוד בפוסט הבא


למה הריביות של המשכנתא יורדות בסוף השנה?

כמו הרבה עסקים אחרים גם הבנקים רוצים לסיים את השנה עם תוצאות טובות – בנק הוא עסק כלכלי לכל דבר וכמובן שהוא רוצה לסיים את השנה שלו עם כמה שיותר רווח בכיס ולכן הוא מאוד דוחף בחודשיים האחרונים של השנה לסגור כמה שיותר עסקאות ולהרוויח כמה שיותר כסף.

הדבר הזה עשוי לבלוט השנה עוד יותר על רקע הקיפאון החלקי בענף הנדל”ן והירידה המשמעותית בהיקף העסקאות והמשכנתאות השנה ביחס לשנים האחרונות.

איך הבנקים גורמים לכך שזה באמת יקרה?

  • מבצעים ותחרויות – כמעט בכל בנק יערכו בחודשיים האחרונים של השנה מבצע בין הסניפים והעובדים ומי שהצליח למכור הכי הרבה ככל הנראה יקטוף את הפרס הגדול ביותר.

  • לחץ עצום על מנהלי המרחבים (אזורים) – כל בנק מחולק למרחבים (או אזורים) ולכל מרחב יש מנהל מרחב, מי שאחראי על מנהלי המרחבים הוא בדרך כלל המנכ”ל (או דמות בכירה מאוד בבנק) והם מפעילים על מנהלי המרחבים לחץ גדול מאוד על הביצועים בסוף השנה, הלחץ הזה יורד לשטח ומנהלי המרחבים פשוט באטרף בימים הללו לסגור כמה שיותר הלוואות.

האם בטוח הריביות יירדו?

בעולם המשכנתאות אין מושג כזה של בטוח ובכל שנה אנו רואים סטיות לכאן או לכאן.

ברוב השנים זה אכן קורה, אבל שימו לב שלפני שנה (סוף 2016) קרה בדיוק הדבר ההפוך והריבית אפילו עלתה קצת בסוף שנה ולא ירדה.

ככה שלא ניתן להבטיח כלום, אבל השנה כבר מרגישים היתכנות של הבנקים (בגלל השנה החלשה יחסית במושגי עבר) והבנקים בהחלט רוצים למכור ויהיו מוכנים להוריד מחירים על מנת שזה יקרה – זה כמובן מתחבר גם לירידה מתחילת השנה בריביות המשכנתא הממוצעות.

אז אמנם זה לא בטוח – אבל לפי מה שנראה לעין בימים אלו, בהחלט יש הרגשה של ירידת ריביות וככל שנגיע יותר לכיוון סוף דצמבר התכונה הזו לדעתי תתעצם.


בכמה צפויות לרדת הריביות?

לא מדובר בירידה מטורפת אלא בדרך כלל זה נע בין ירידה של 0.1-0.4 אחוזים בכל מסלול ומסלול, זה אמנם לא נראה הרבה, אבל להלוואה של מיליון ש”ח זה יכול להיות חיסכון של עשרות אלפי שקלים וזה משמעותי מאוד.

כמובן שלא כל הבנקים או כל הסניפים יהיו שותפים לחגיגה הזו, ישנם סניפים שלא ימכרו בריביות נמוכות כי הם פחות תחרותיים ויהיו סניפים שאכן יורידו מעט יותר על מנת לזכות בלקוחות.

32 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page